A Lánchíd 19, Budapest első design szállodája különleges építészeti és design megoldásainak köszönhetően számos nemzetközi díjat nyert.

Lánchíd 19 Boutique Hotel Budapest beltér

Lánchíd 19 Boutique Hotel Budapest étterem

Lánchíd 19 Boutique Hotel Budapest lobby

Lánchíd 19 Boutique Hotel Budapest homlokzat este

A design folyamatosan megújul a világban, a mai designnak már a következő generáció vágyainak és igényeinek is meg kell felelnie. Ezt tartottuk szem előtt 2018. évi megújulásunkkor. A hotel megváltozott környezete lehetőséget teremtett egy új koncepció kibontására, mely integrálja a városi létet a hotel életével. Fónagy Dóra építész és designer stratégiája a dinamizmus és a nyitottság elveire épül. Az Orosz Richárd által tervezett színkoncepció pedig meghatározza a színek áramlását a földszinttől a legfelső emeletig.

Új design koncepciónk központjában a nyitás és az áramlás áll. Nyitás a városra és áramlás a Dunától a Budai Várig, a Lánchíd 19 design hotelen keresztül. Fontosnak tartottuk, hogy vendégeink integrálódni tudjanak a városba és a városi életbe, ugyanakkor otthon érezzék magukat szállodánkban. Rugalmas és dinamikus tereink a városlakók számára is hívogatóak. A különleges enteriőrben kiemelt helyet kapott az L19 Bistro-t, amely találkozási pont a városiak és szálloda vendégei között, valójában az utca integrált része.

A budapesti Lánchíd 19 design hotelben együtt élnek a nemzetközi márkák és a hazai designerek munkái. A legfrissebb design tendenciák mentén szervezett, megújult szobákat olyan élvonalbeli designerek termékei egészítik ki, mint a Cappellini, a Moooi vagy a MENU.  Szállodánkban, mint egy égigérő fa jelenik meg az áramlás és a dinamizmus. Szintenként felfelé egyre törtebb, világosabb színek jelennek meg a szobákban. A belvárosi szálloda legfelső szintjén található három panoráma apartmanjában is egy-egy nemzetközi trend, egy-egy nagy márka határozza meg a hangulatot: Cappellini, Living Divani, Moooi.

Az alagsorban XIV. századi falakat és egy víztorony maradványait tárták fel, melyek az egyik szekcióterem részeként az előcsarnok üvegpadlóján keresztül is láthatóak. A Luxemburgi Zsigmond korából való nagyméretű és történetileg igen értékes falak mélyén vízkiemelő faszerkezetek maradványai találhatóak, melyek hajdan a Budai Vár vízellátását biztosították. Az archeológiai leletek építészeti kontrasztul szolgálnak az innovatív átrium számára, ahol az üveg függőhidak felületén a hotel alkotóinak homokfúvott ujjlenyomatai látszanak. Az átriumban a híres – Picasso élettársaként is ismert – francia festőnő, Françoise Gilot három képét találják a vendégek. A budapesti szálloda építészeti koncepciója  a hotel és közvetlen környezetének interaktív kapcsolatára, az idővel való párbeszédre, s a vendégek aktív részvételére épít. A hotel különleges üveghomlokzatával egyfajta „világítótoronyként” áll a Duna-parton.

A szálloda tulajdonosai felismerve a magyar alkotókban rejlő kreativitást, kizárólag hazai építészeket és designereket bíztak meg a szálloda kialakításával. Fiatal grafikusok, fotósok, formatervezők és divattervezők workshop-szerű munkamódszerrel hozták létre a hotel sokféle kultúrából érkező vendégeihez illeszkedő egyedi megoldásokat. Az alkotók zömében olyan fiatalok voltak, akik bátran vállalkoztak a kísérletezésre, illetve arra a szemléletmódra, ami egyfajta játékosságot sugall.

Korábbi design koncepciónk

A szobákban világhírű designerek által tervezett székekkel összefüggésben kialakuló asszociációk vetítődtek ki a falakra. Például vendégeink egy heti ruhatárból felöltöztethették a fiatalok által meztelennek talált Erwan&Ronan Bouroullec széket. „Filmet nézhettek” George G. Sowden tervező Pacific székével, vagy táncolhattak Philippe Starck Louis & Victoria Ghost-jával. De találhattak itt esküvői képet is, melyen Verner Panton széke a menyasszony.


Agreement to terms by clicking checkbox below is required for subscription.

We need to confirm your email address.
To complete the subscription process, please click the link in the email we just sent you.